Žádaný stroj od Audi je s novou pohonnou jednotkou silnější a rychlejší než jeho benzínový protějšek.
Žádaný stroj od Audi je s novou pohonnou jednotkou silnější a rychlejší než jeho benzínový protějšek.
Vůz má pod kapotou vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,9 litru, výkonu pět set koní a točivém momentu tisíc newtonmetrů. Na stovku akceleruje za 4,2 sekundy, tedy o čtyři desetiny rychleji než verze s osmiválcem z modelu RS4. Výkon povyskočil o mnohem znatelnějších osmdesát koní a točivý moment o celých 560 newtonmetrů, tedy na 233 procent původní hodnoty.
Jednotka je konstrukčně příbuzná motoru ze závodního speciálu R10, který zvítězil v Le Mans dvakrát po sobě, dostala však nový blok se šedesátistupňovým rozevřením válců namísto devadesátistupňového. Inženýrům Audi se ji podařilo do R8 vměstnat díky kompaktním rozměrům. Stalo se tak i díky tomu, že konstruktéři použili pevnější materiály, což umožnilo ztenčit stěny válců.
Ačkoli žádná konkrétní čísla zatím k dispozici nejsou, Audi slibuje emise vyhovující normě Euro 6, která vstoupí v platnost v roce 2014. Auto dostalo například i systém AdBlue, vstřikující močovinu do výfukového potrubí.
Dieselová R8 má zatím jen šestistupňovou manuální převodovku, DSG totiž není dost silné, aby zvládlo točivý moment obludného dvanáctiválce.
Základní konstrukce vozu i šasi zůstaly stejné, design však doznal změn. Nejvýraznější je nová skleněná střecha s velkým nasávacím otvorem uprostřed. Nové jsou také nástavce prahů a nárazníky s většími nasávacími otvory. Vzadu se přesunuly koncovky výfuku a na místě vysouvacího křídla nyní najdete širší nastavitelný spoiler. Interiér zůstal z velké části stejný, dostal ovšem dávku karbonu navíc. Audi prezentuje R8 TDI jako koncept, do osmnácti měsíců však dorazí produkční verze.