Jdi na obsah Jdi na menu
 


Automobil převzal ze svého předchůdce to nejlepší, co měl a ještě vše vylepšil. Podvozek známe: S-AWC (Super All Wheell Control) pohání všechna kola přes sofistikovaný systém, který rozděluje tok točivého momentu v závislosti nejen na jízdních podmínkách silnice, ale také podle přání řidiče. Ten může navolit na malém panelu tři polohy rozdělení výkonu - Tramac pro suchý a pevný povrch, Gravel u písku, šotoliny a všech sypkých materiálů a Snow pro zimní období. Nově je zde ale použitý vyspělejší aktivní centrální diferenciál ACD, systém omezování toku točivého momentu na zadním diferenciálu pro omezení vybočení zádě (AYC) nebo speciálně naladěný systém protiblokování kol ABS.

Obrazek

Nápravy byly převzaty z EVO IX, i když i zde byly nutné úpravy. Vinuté pružiny jsou nyní od firmy Eibach, Bilstein dodal tlumiče. Speciální dvoudílné kotouče brzd Brembo pak váží o 1,3 kg méně než předešlé.

Mitsubishi Lancer EVO X bude k dispozici ve dvou variantách - základní GSR a odlehčené GS. Ta základní bude mít možnost jak klasické pětistupňové manuální převodovky, tak již i avizované dvouspojkové převodovky (dnes u VW jako DSG) s extrémně krátkými časy změny převodů. Ta se však dostane na trh až na konci listopadu. Odlehčená verze GS nebude mít na zádi ohromné křídlo, dostane magnesiová kola, v interiéru chybí rádio a na voze je ještě několik úprav pro snížení hmotnosti.

Obrazek